Met Tim Engel in de gelederen voor de nog geblesseerde Joost Groen begon de wedstrijd goed voor Dindoa. In de eerste minuut al verzilverde Roel van der Weide een strafworp. Daarna was het echter kommer en kwel aan Ermelose zijde. De Groningse studentenvereniging hield het Dindoa-achttal stevig in de tang, zodat het niet aan het eigen spelletje toe kon komen. Het resultaat vertaalde zich dan ook in het scoreverloop. Na vijf minuten stond het 1-2, Eveline de Vries maakte daar 2-2 van. Van 3-3 (vrije bal van Doortje van de Belt) sleepte de thuisploeg zich naar 5-5 met een schot van Roel van der Weide. Tot aan het rustsignaal was het De Parabool dat keer op keer een voorsprong pakte. Met een strafworp van Tim Engel kwam Dindoa weer gelijk (6-6) en een schot van Roel van der Weide was goed voor de ruststand van 7-7. In de tweede helft vertrok zich hetzelfde scenario. Was het de stress van de koploper die de Dindoa formatie parten speelde? Direct al nam De Parabool een voorsprong. Anne van de Glind bracht haar ploeg weer langszij en Doortje van de Belt schoot een vrije bal raak, zodat Dindoa eindelijk weer aan de goede kant van de score stond (9-8). Voor De Parabool leek dit het sein om er e