In een rommelige wedstrijd won Dindoa in eigen hal met 20-17 van Elburg. De vorige week al kampioen geworden ploeg had er veel moeite mee om de concentratie vast te houden, maar legde desondanks de bezoekers keer op keer hun wil op. Mooi korfbal was het niet wat de volle tribune kreeg voorgeschoteld, maar de toejuichingen en acties van een dolenthousiaste supportersvereniging brachten een vrolijke stemming in de Dindoa-hal. Zaterdagmiddag wordt de laatste competitiewedstrijd gespeeld in Groningen tegen De Parabool. Met Ben te Brake in de basis voor de geblesseerde Joost Groen ging het kampioensteam van Dindoa fel van start met een treffer van Eveline de Vries. Enkele minuten daarna maakte Elburg de gelijkmaker. Daarna was het bijna tien minuten rustig bij de korven tot Anne van de Glind met twee treffers achter elkaar de stand op 3-1 bracht. Eveline de Vries maakte daar 4-1 van. Kort daarna kwam de eerste uit een wolkbreuk van strafworpen neer in de Dindoa-hal, een stuk of negen daarvan werden toegekend aan de bezoekers. Het Dindoa-achttal was slordig bij de verdediging en greep meerdere malen onreglementair in bij een aanvalspoging van de tegenstander, maar de scheidsrechter besloot wel erg vaak dat de Elburgers vanaf de stip raak mochten schieten. Na twee strafworpen en een schot op de korf kwamen de bezoekers langszij tot 4-4. Roel van der Weide greep direct na de laatste strafworp in en scoorde tweemaal gevolgd door Anne van de Glind tweemaal (8-4). Met opnieuw twee strafworpen kwam Elburg dichterbij tot 8-6. De rust werd ingegaan met een voordeel van 10-6 voor Dindoa door schoten van Anne van de Glind en Ben te Brake. Ook in de tweede helft hield Dindoa de touwtjes stevig in handen, maar de Elburgers bleven mee te scoren. Met nog ruim een kwartier te gaan werd Ben te Brake bij de stand 13-8 onder luid applaus gewisseld voor Edward Josee. Na opnieuw een strafworp voor Elburg schoot Bob van der Knaap 14-9 door de korf. In een laatste chaotische periode schoot Doortje van de Belt een vrije bal raak en mikte Eline Odding de bal door de korf. De aan Dindoa toegekende strafworp ging eerst nog mis, maar vanwege te vroeg inlopen van een Elburse verdediger mocht Roel van der Weide de bal overnemen en schoot toen raak (17-13). Het publiek begon zich inmiddels klaar te maken om de kampioenen te huldigen. Ook de reservebank begon zich te roeren. Coach Gertjan Jansen verhoogde de feestvreugde door wissels toe te passen. Erik van der Weide kwam de plaats bezetten van Bob van der Knaap en Jorik Velgersdijk vertrok onder luid gejuich naar de bank voor Bart Ruitenbeek. Bij Doortje van de Belt en Eline Odding bleef het vizier nog op scherp staan, zodat met de uitslag 20-17 weer een mooie overwinning werd bijgeschreven. Met confetti en een staande ovatie werd de promotie naar de overgangsklasse beklonken. Scores: Anne van de Glind 6, Roel van der Weide 4 (1 strafworp), Doortje van de Belt 3, Eveline de Vries 2, Eline Odding 2, Ben te Brake 1, Bob van der Knaap 1.
Dindoa 2 won dik verdiend met 16-7 van Elburg 2. Het team van Mark te Brake kan nog kampioen worden. Als het komende zaterdag wint van De Parabool 2 en Rheko 2 verliest dan is het kampioenschap binnen. Wint Dindoa 2 maar wint Rheko 2 ook, dan zal de puntaftrek vanwege de door het KNKV opgelegde scheidsrechtersboete het reserveteam van Dindoa de das om doen. Dindoa A1 wacht komende zaterdag eveneens een spannende ontmoeting in Putten bij De Meeuwen. Om 17.10 uur begint daar de kampioenswedstrijd De Meeuwen A1- Dindoa A1. Dindoa A1 heeft één punt voorsprong, zodat een gelijk spel voldoende is voor het kampioenschap in de overgangsklasse A voor A-junioren.